February 27, 2011

think & write

Think, write & act…
为什么我要付还地方议会门牌税当我的居住环境的公共道路路坑处处积水,照成我的车子损坏。为什么我还要支付还地方议会门牌税当我家花园街灯不亮,投诉无人处理。为什么被人民投选出来的代表对民生不闻不问,充耳不闻!他在打瞌睡,他在发梦,他在白领干薪;他和滥权,朋党,腐败的国阵有何差别!只是一面党旗?我和家人是这个议席的选民,票不多,但是我们认识人多,也差不多越千人吧!也许对他也不重要,不打紧,13届全国大选便可以看到结果,别怪我无情。
Mengapa harus saya bayar cukai pintu Kerajaan Tempatan apabila jalan awam Persiaran Damai Gayana, Bandar Damai Perdana berlubang menakung air hujan dan menyebabkan kerosakan kereta saya. Mengapa harus saya bayar cukai pintu MPKj apabila lampu awam tidak bernyala di Persiaran Damai Perdana, Bandar Damai Perdana; mengapa orang yang dipilih tidak prihatin langsung penderitaan Rakyat Jelata menjerit tolong kepadanya. Ia sedang mengantuk, Ia kini tidur atau Ia langsung tidak pedulikan kemahuan Rakyat. Mengapa orang yang dipilih dan dilantik sama aja dengan BN, mengapa, mengapa persoalan ini sering dipermain-mainkan dalam pemikiran saya. Saya dan ahli-ahli keluarga ialah pengundi di kawasan ini, mungkinlah undi-undi saya tidak penting bagi ia, tapi saya kenal ramai kawan karib juga tinggal di sini, saudara mara, bapa saudara, pakcik dan makcik dlll dan ribuan lagi. Mungkin juga tidak penting untuk Ia. Kita tengoklah nanti PRU-13 nanti muka ia putih jadi hitam, hitam jadi kelabu......