November 20, 2010

Dangerous road at Jalan Selangat Taman Pertama Without Road Hump And Speed Track



i am having a press conference this morning at Jalan Selangat, Taman Pertama (same row with CBE, Chung Kiew Building)after received complaints' from local residents the City Hall of Kuala Lumpur do not build any road hump with in Jalan Selangat.

good news is after write in to Jabatan Pengangkutan Bandar fews days back, i received a prompt reply from an engineer, details as follows:-

Salam Sejahtera, YB Tan Kok Wai
Ahli Parlimen Cheras,KL
(u/p: Encik Loh Chee Heng, SUPOL, Ahli Parlimen Cheras)

YB/ Tuan,

Permohonan Membina Bonggol dan Melakar Garisan Kuning di Sebahagian Jalan selangat (Hadapan Bangunan Chung Kiew0 Taman Pertama,KL)Dengan segala hormatnya saya diarah merujuk kepada surat YB yang diterima melalui fax pada 18 Nov 2010 mengenai perkara yang tersebut diatas.Jabatan akan mengambil tindakan untuk melakarkan garisan kuning di lokasi yang dikemukakan oleh wakil penduduk melalui YB dan akan memaklumkan kepada pihak YB setelah kerja-kerja siap. Kerja-kerja dianggarkan siap dalam masa dua(2) minggu bergantung kepada jumlah kuantiti kerja-kerja tersebut.
Bagi permohonan bonggol ianya akan dimasukkan dalam program tahun 2011 dan pihak penduduk dimohon mengemukakan lokasi sebenar cadangan bonggol yang telah dipersetujui bagi mengelakkan sebarang masalah kemudian hari.
Sekian dan terima kasih diatas keperihatinan wakil penduduk terhadap perkara tersebut
Terima kasih. Yang Menurut Perintah,

Abdul Latif Rahmad
Jurutera Awam,
Jabatan Pengangkutan Bandar
bp.DBKL