March 20, 2012

tiang kabel elektrik TNB tumbang cederakan orang awam






Gambar2 di ambil di depan SMK Aminudin Baki, Jalan Kampung Pandan, Kuala Lumpur.
国能电缆(柱)倒下击中3名路过路人。

罕见意外,国能电柱倒下,击中路人

吉隆坡20日讯

1支位于SMK AMINUDIN BAKI中学对面巴士站旁的国能电柱不知为何在昨天旁晚5点应声倒下,不偏不倚击中路过的3名路人。其中1位摩托骑士倒在路旁,2位华裔妇女刚巧徒步往回家路上向马鲁里花园JALAN WIRAWATI住家也身陷横祸。
行动党社青团全国总秘书罗志兴接获2位女士雇主黄先生来电后,前往事发地点视察,发现新的国能电柱已经安装上,但是满地还是布满旧柱碎片,还有救护员的血手套。
罗志兴已经致电向国能位于八打灵再也JALAN TIMUR总部投诉这场意外。他也会提供协助2位受害者报案,以便向国能保险索偿。
(Kuala Lumpur 20 Mac, 2012)
Kemalangan itu tidak berbau, memang satu kisah yang dahsyat dan benar berlaku di Perhentian Bas di hadapan SMK Aminuddin Baki, Jalan Kampung Pandan, Kuala Lumpur. Sebatang tiang konkrit TNB tiba-tiba jatuh menghempap 3 orang awam yang mana 1 orang pembonceng motosikal, 2 orang wanita bangsa Cina berjalan kaki menuju ke arah Jalan Wirawati, Taman Maluri menuju balik ke rumah.

Setiausaha Kebangsaan Parti Pemuda Sosialis DAP Loh Chee Heng berkata, beliau menerima panggilan daripada orang awam Encik Wong mengatakan berlakunya kemalangan di lokasi diatas. Beliau dimaklumkan oleh Encik Wong ketiga-tiga mangsa telah dihantarkan ke Hospital Kuala Lumpur untuk mendapatkan rawatan selanjutnya. Menurut Encik Wong, berupa majikan kepada salah 2 orang mangsa (wanita) berkata 2 kaki jari telah dibedah untuk menyelamatkan nyawa staffnya. Manakala 1 orang lagi wanita mendapatkan 2 jahitan di kepala dan tanganya bengkak untuk menghalang serpihan konkrit jatuh menghempapnya.

Loh berkata telah menghubungi Tenaga Nasional Bhd di Ibu Pejabatnya di Jalan Timur Petaling Jaya, Selangor untuk tindakan susulan dan bantuan seterusnya.