October 29, 2010

membantu penduduk-penduduk Taman Bahagia, Cheras Kuala Lumpur membina bonggol dan melakar garisan kuning di Jalan Mutiara Timur 1 dan jalan bahru tanpa nama menghala ke Bayu Segar.

Permohonan Membina Bonggol-Bonggol Di Sepanjang Jalan Mutiara Timur 1
dan Jalan Tanpa Nama Menghala Ke Bayu Segar, Cheras, Kuala Lumpur.

Kami ialah penduduk-penduduk di Persiaran Desa Aman 1, 2, 3 dan 4, Taman Bahagia yang menurunkan tandatangan dibawah merasa rendah diri memohon kerjasama jabatan tuan melakarkan garisan kuning dan juga membina bonggol-bonggol jalan di sepanjang Jalan Mutiara Timur 1 dan juga jalan bahru tanpa nama menghala ke kawasan perumahan Bayu Segar.

Masalah-masalah yang kami hadapi sekarang ialah:-

(i) Jalan Mutiara Timur 1 dan jalan bahru tanpa nama terjadi jalan berlumba dan jalan percubaan kereta oleh pihak-pihak yang tidak berhemah dan tidak bertanggungjawab. Waktu kemuncak pemandu mencuba kereta pada waktu petang dari jam pukul 5 hingga 7 petang. Pemandu akan memandu kereta melalui Persiaran Desa Aman 1 ke Persiaran Desa Aman 2 dan melalui Persiaran Desa Aman 3 berpusing balik turun ke jalan bahru tanpa nama dengan cara memecut dengan laju. Keadaan jalan bahru tanpa nama adalah cerun tanpa di lakar dengan garisan kuning atau dibina bonggol bakal mencetuskan kemalangan yang tidak dingini berlaku.

Permohonan:-

(i) kami dengan rasa rendah diri sekali lagi meminta jabatan tuan membantu membina bonggol-bonggol jalan di sepanjang jalan bahru tanpa nama dan juga Jalan Mutiara Timur 1 demi mengurangkan kelajuan kereta. Atau cadangan alternatif kami meminta jabatan tuan membenarkan kami menutup jalan dengan pemasangan palang-palang besi di Persiaran Desa Aman 1 dan Persiaran Desa Aman 3 untuk menghalang kereta luar yang bukan mendiami di kawasan perumahan di sini dilarang masuk ke dalam kawasan perumahan kami.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

PENDUDUK-PENDUDUK TAMAN BAHAGIA, CHERAS, KUALA LUMPUR

敬启者,

要求吉隆坡城市策划交通组建路墩和画黄线以便减少驾驶人士滥用JALAN MUTIARA TIMUR 1和通往BAYU SEGAR新路为非法测试车道.
我们要求贵部门正视上述路段已经成为一些不法份子充作测试车的非法车道.这些没有同理心的飞车份子在傍晚时分便会驾驶汽车进入PERSIARAN DESA AMAN 1, PERSIARAN DESA AMAN 2然后从PERSIARAN DESA AMAN 3踩尽油门飞驶从山上而下.车速足以造成恐怖车祸.所以,我们要求贵部在相关的路段建造路墩和画黄线或如您同意,我们全体居民在PERSIARAN DESA AMAN 1和PERSIARAN DESA AMAN 3的入口处兴建栏杆防止外来车辆进入本花园.

谢谢.

蕉赖幸福花园居民上