September 29, 2011

Sejak 1 bulan yang lepas pejabat kami banyak menerima aduan daripada penduduk-penduduk, peniaga-peniaga di sekitar Batu 4, Jalan Cheras, Taman Cheras, Taman Midah, Jalan Cheras Hartamas dan Kawasan Industri Taman Midah menyatakan lampu-lampu awam dibawah penyelenggaraan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tidak bernyala pada waktu malam atau bernyala pada siang waktu.

Untuk makluman tuan-tuan dan puan-puan, pihak kami telah mengambil tindakan segera menyalurkan aduan ini kepada call centre DBKL 1800 88 3255 dan tindakan mengarahkan kontraktor elektrikal telah di arahkan oleh Pengarah, Jabatan Mekanikal dan Elektrikal, DBKL berpusat di Batu 2 1/2, Jalan Cheras, Kuala Lumpur.

Walaubagaimana pun, maklum balas daripada jabatan berkenaan mengatakan sebilangan besar kabel lampu awam telah di potong dan dicuri atau berlakunya vendalisme di lokasi berkenaan.

Kami akan terus meminta jabatan tersebut buat kerja sebaik-baiknya untuk membaik pulihg kerosakan lampu awam DBKL tersebut demi keselesaan dan keselamatan orang awam.

Loh Chee Heng
Setiausaha Politik
Ahli Parlimen Cheras
Tel: 03-92857532 Faks: 03-92830388